De gezondste gerechten uit de Aziatische keuken

De gezondste gerechten uit de Aziatische keuken op een rijtje

Ben jij benieuwd wat de gezondste gerechten uit de Aziatische keuken zijn? Wij hebben enkele gerechten voor je op een rijtje gezet waar je ongetwijfeld van zal smullen. Lees snel verder voor de gezondste gerechten uit de Aziatische keuken.


1. Udon Noedels met kip en paksoi, limoen en zwarte sesam

Udon is al jaren een favoriete noedelsoort onder vele Japanners. Ook in Nederland kunnen wij deze noedels zeker waarderen. Deze dikkere noedel heeft een stevige bite. Hierdoor past deze perfect in soepen of in bowls. Wil je een lekker gezond gerecht maken, dan doe je hier ook kip, paksoi, limoen en zwarte sesam bij. Smullen maar!

2. Aziatische bowl met bloemkoolrijst, kip en guacamole

Kies voor een lekkere gezonde bowl en ga voor de Aziatische bowl met bloemkoolrijst, kip en guacamole. Je roostert hierbij eerst de bloemkoolrijst even in de oven, zodat deze knapperig wordt. Voeg er malse kipfilet en guacamole aan toe en je hebt de perfecte maaltijd.

3. Chinese runderreepjes met zwartepeper-honingsaus en rijst

In de Chinese keuken kun je veel krachtige smaken vinden. Zo is deze zoet-pittige saus zeer sterk. Het maken van deze saus kost ook flink wat tijd, want je moet er veel zwarte peper voor malen. Deze dient geheel vers te zijn. Combineer dit met sojasaus en honing en er ontstaat een heerlijke saus om over de runderreepjes te doen. Lekker en gezond!

4. Pittige Thaise curry met varkensvlees en courgette met ananas

Probeer ook eens de pittige Thaise curry met varkensvlees en courgette met ananas. De varkensvlees en ananas passen werkelijk perfect bij elkaar in deze overheerlijke curry. Serveer de curry samen met een bordje gestoomde basmatirijst en het feest kan beginnen!

5. Japchae met tijgergarnalen en gewokte champignons met noedels

Ga voor Japchae met tijgergarnalen en gewokte champignons met noedels als je zin hebt in een gezonde en lekkere combinatie. Japchae betekent ook wel ‘mengsel van groenten’. De eerste versie van dit bekende gerecht werd ooit geïntroduceerd aan de Koreaanse koning. Deze was dusdanig onder de indruk dat Japchae sindsdien niet meer ontbreekt op Koreaanse feestjes. Met Champignons en noedels maak je deze smakelijke maaltijd geheel af.

6. Koreaanse bibimbap met spiegelei en sushirijst

Koreaanse bibimbap is ook wel een bekend rijstgerecht, wat bestaat uit groenten gemixt met rijst en proteïne. Wil je een vegetarische variant proberen, dan voeg je hier veel verse groenten aan toe, een spiegelei en pittige saus op basis van Koreaanse chilipasta. Overheerlijk!

7. Tofu in zwarte bonensaus met sobanoedels en groene bonen

Ook een erg gezonde maaltijd is de tofu in zwarte bonensaus met sobanoedels en groene bonen. Dit is een heerlijke roerbakmix van knapperige tofu, gewokte groenten en rijkelijke saus die je eenvoudig zelf kunt maken van zwartebonensaus en sojasaus. Voeg een scheutje azijn aan de saus toe voor een zoetzure smaak en maak het geheel af met sobanoedels.

Welk gerecht ga jij eens proberen?

Recente blog artikelen

Truffelmayonaise

Dim sum: Chinese traktaties

Een internationaal borrelplankje creëer je zo

Eetgewoonten in verschillende continenten

De gezondste gerechten uit de Aziatische keuken

Welke bieren passen bij welke gerechten